Sotong Sambal Makan Dengan Lauk Apa

Hidangan kering yang sesuai pada Sha adalah seperti telur dadar atau ikan goreng dilengkapkan dengan sambal memang padu. Sekiranya ada sotong dalam peti ais masakan apa yang menjadi pilihan utama untuk dimakan.


Secubit Garam Sambal Sotong Berkentang Lauk2 Pengiring

Bini aku tu suka makan lauk yang pelbagai bila berbuka tapi aku kalau dia masak lauk yang pelik-pelik tak sentuh pun.

Sotong sambal makan dengan lauk apa. Entahlah abang nak garam ke tidak daun tumis ni. Aku tak pernah buat lagi ketupat sotong ni. Lepas tu terus ngadap laptop buat kerja pejabat.

Untuk kali ini Sha kongsikan resepi jenis yang berkuah kerana nak dipadankan dengan lauk lain yang dimasak kering. Kalau buat nasi lemak pagi-pagi tu pun sedap dan bertambah makannya. Cuma dia tak bengkak sebab dah pakai braces.

Ni baru lepas makan berulamkan petai Macam tadi sarapan seorang makan tengahari pun seorang sebab Iman tak nak makan. Tiba-tiba dah tak ada tahu pula tu. Kadang-kadang berlaku konflik aku dengan bini aku pasal penyediaan makanan.

Cuma dia dah start bengkak kan Mahfuz dah guna flush dah guna. Yer la kita faham mana tak bosan kalau tiap-tiap hari makan resepi ayam dan ikan jer kan. Resepi ni memang simple mudah dan senang untuk dimasak.

Kalau saya sudah tentulah sambal sotong petai yang marvellous. Sesiapa yang bosan makan ikan dengan ayam boleh la cuba resepi sambal sotong kembang. Buat ketupat sotong pun sedap.

Pukul 1230 ke dapur panaskan nasi dan lauk Sambal Sotong lebih masak semalam. Yang abang tambah garam tu. Sotong memang enak dan di masak sambal atau apa jua jenis masakan.

Dia nak fokus dengan sesi peperiksaan dalam talian pukul 2 petang nanti. Bestnya sambal sotong ni bukan sesuai makan dengan nasi putih je tau. Bukan saya je tapi satu family semuanya suka.

Kadang-kadang kecik hati jugak dia tapi apa boleh buatAnak-anak aku jenis tak kisah hidang lauk apapun dia. Ni biasalah eh sedaplah sambal sambal tumis ni. Bila sebut sotong goreng kunyit pasti ada yang suka goreng kering dan ada yang suka yang berkuah macam Sha.

Makan Sekali Tak Cukup. Masak sambal pedas pekat dan likat makan dengan nasi lemak memang tak angkat muka bila mak mertua lalu. Rugi sangat kalau anda tak cuba dulu resepi ni.

Makan tu pernah boleh tahan kesedapannya. Alah nak makan sotong tak boleh makan sotong. Nampak renyah juga caranya.

Resepi Sambal Sotong Kembang Simple. Lauk yang moden-moden aku kurang suka.


Azie Kitchen Sambal Tumis Sotong Kering Sebagai Lauk Nasi Lemak Masakan Malaysia Resep Masakan Asia Resep Masakan Pedas


Azie Kitchen Sambal Tumis Ikan Bilis Dengan Petai Nyonya Food Sambal Recipe Spicy Recipes


Pin Di Siti S Meal


Sotong Sambal Tumis Halia Jamu Selera Mstar


Cara Mudah Masak Sambal Sotong Kembang Yang Sedap


Ini Cara Nak Buat Sambal Sotong Paling Sedap


Dapur Tanpa Sempadan Sambal Sotong Petai Resep Masakan Pedas Hidangan Seafood Resep Masakan Malaysia


LihatTutupKomentar